1e etappe - Reizen door Europa in een camper

Aanbevolen seizoen:   Het hele jaar
Beginnend land:   Portugal
Aanbevolen duur:   300 Dagen
We besloten om met onze camper door Europa te reizen, ons plan is om 10 maanden te reizen en 23 landen te bezoeken.
We begonnen de reis in Portugal met de bestemming van de eerste week om Italië te bereiken en de bezoeken daar te beginnen aangezien Spanje en Frankrijk we in het verleden al hebben bezocht en Noord-Frankrijk zullen we bezoeken op de terugweg van deze reis.
Hier in deze aflevering gaan we je vertellen in welke parken we verbleven, hoeveel km we per dag liepen, welke problemen we hadden en hoeveel we in totaal uitgeven.
U kunt onze video's ook volgen op Youtube door dit kanaal te volgen:
Bekijk de video's

Hieronder vindt u alle informatie over de plaatsen waar we hebben overnacht, bezocht en andere diensten tijdens deze reis

De reis

Camping Acqua Dulce, Levanto

Lat: 44.166175 - Lon: 9.613481
N: 44° 9' 58.23 "       E: 9° 36' 48.5316"

We verlieten het park waar we overnachtten niet al te vroeg, aangezien we al dicht bij de Cinque Terre waren en kwamen meteen op camping Acqua Dulce in Levanto, een van de steden met een park dicht bij de dorpen van de Cinque Terre-groep.
Alle informatie over het park van de dagen die we in Cinque Terre doorbrachten, evenals de bezoeken die we hebben afgelegd, foto's, video's, alles is te zien in de volgende link:

Reisplan om Cinque Terre te bezoeken in Campervan (MotorHome)

zie het parkje

Commentaar Camping Acqua Dulce, Levanto
Voeg foto´s toe aan: Camping Acqua Dulce, Levanto

Gebied Sosta Tarolli, Tarolli camperpark

Lat: 44.467622 - Lon: 9.740683
N: 44° 28' 3.4392 "       E: 9° 44' 26.4588"

We reisden van Bellagio richting de Cinque Terre, maar omdat het al donker was besloten we richting dit park te gaan. Aangekomen bij de poort bleek deze gesloten te zijn. Er stond een telefoonnummer op de poort dat ik belde. Aan de andere kant van de lijn liet een vriendelijke man ons weten dat het park gesloten was en pas vanaf maart open zou gaan, maar als we wilden blijven overnachten, hoefden we alleen maar de poort open te doen en te parkeren. Hij liet verder weten dat hij geen stroom had aangesloten, maar riolen en water had die we naar believen konden gebruiken. Geen kosten, we waren echt onder de indruk omdat het park heel, heel goed is en de verantwoordelijke persoon, geloof ik, buitengewoon vriendelijk. een goede verrassing

zie het park

Commentaar Gebied Sosta Tarolli, Tarolli camperpark
Voeg foto´s toe aan: Gebied Sosta Tarolli, Tarolli camperpark

Bellagio, Comomeer

Lat: 45.978286 - Lon: 9.258762
N: 45° 58' 41.8296 "       E: 9° 15' 31.5432"

We hadden besloten om langs de rand van het Comomeer richting Bellagio te gaan, wetende dat het heel moeilijk zou zijn om een ​​park te vinden waar we minstens een paar uur konden parkeren om de stad te bezoeken. Het was niet mogelijk, en daarmee zijn we uiteindelijk niet op bezoek geweest, maar het ergste zou gebeuren tijdens de reis naar Bellagio. De weg is erg bochtig en smal en ik kon het niet laten om de achterkant en een beetje van de zijkant van de camper te borstelen bij het oversteken met een passagiersbus. Hij kwam erg snel in een bocht en had niet eens tijd om te stoppen, waardoor ik zo veel mogelijk moest stoppen om een ​​ergere crash te voorkomen. Daarom denk ik dat het voor campers groter dan een busje niet aan te raden is om deze route te nemen.
Commentaar Bellagio, Comomeer
Voeg foto´s toe aan: Bellagio, Comomeer

Stad Como, camperplaats Como

Lat: 45.802931 - Lon: 9.091649
N: 45° 48' 10.5516 "       E: 9° 5' 29.9364"

Na het repareren van de koplampen besloten we onze reis voort te zetten naar de stad Como aan de oevers van het Lago di Como.
We kwamen aan het einde van de dag aan, geparkeerd op het camperpark in het centrum van de stad. Dit park is betaald, maar het is helemaal niet duur, voor 24 uur betalen we € 5,4 en voor een nacht stroom waarin we de powerbank kunnen opladen zijn we € 5,5 kwijt, maar toen ik water ging halen, Ik stopte de munten erin, maar het gaf me geen water en uiteindelijk had ik geen geld meer.
Maar waar het om gaat is dat we 2 nachten in Como verbleven, de eerste avond gingen we uit eten en leerden we een beetje van de stad kennen, de volgende dag maakten we van de gelegenheid gebruik om het beter te leren kennen, een bezoek aan de oevers van de meer en andere bezienswaardigheden.

Commentaar Stad Como, camperplaats Como
Voeg foto´s toe aan: Stad Como, camperplaats Como

Grosso Vacanze S.r.l., Winkel en technische assistentie voor campers

Lat: 44.596814 - Lon: 7.659848
N: 44° 35' 48.5304 "       E: 7° 39' 35.4528"

Omdat we een groot probleem hadden met de achterlichten die niet werkten, besloten we naar dit servicestation te komen om te kijken of we het probleem konden oplossen.
We werden slecht behandeld, ik kreeg niet eens te zien waar de werkplaatsen waren omdat het zo groot is en sommigen stuurden het de ene kant op, anderen naar een andere, dus uiteindelijk besloot ik om naar hun winkel te gaan, de koplampen te kopen en ze zelf te monteren. IN 10 minuten heb ik de koplampen vervangen en alles werkte geweldig.
Maar hier zijn de coördinaten, want voor het geval je ze slecht moet bekijken of niet, maar ze kunnen het probleem oplossen, ook al is het niet om iets te repareren, het is de moeite waard om de winkel te bezoeken, ik had nog nooit een winkel gezien met zo'n verscheidenheid aan uitrusting voor campers.
Commentaar Grosso Vacanze S.r.l., Winkel en technische assistentie voor campers
Voeg foto´s toe aan: Grosso Vacanze S.r.l., Winkel en technische assistentie voor campers

Camperplaats Cherasco

Lat: 44.649038 - Lon: 7.854448
N: 44° 38' 56.5368 "       E: 7° 51' 16.0128"

Op onze 9e dag hadden we besloten om van de Gap naar Genua te rijden en onderweg in Cherasco te overnachten.
De route door de Alpen is spectaculair, de landschappen adembenemend, deze reis is echt de moeite waard.
Voordat ik Cherasco bereikte, zag ik een auto-elektriciteitswerkplaats, ik stopte omdat de achterlichten en stoplichten niet werkten.
Ik stopte en besloot te gaan kijken of ze het konden repareren, ze waren erg vriendelijk en behulpzaam maar ze konden niets doen, het was echt een probleem met de koplampen, ik denk dat er water in kwam maar ze gaven me het adres van een bedrijf die niet ver weg (slechts 25km) campers repareert. Omdat het na 17.00 uur was, besloten we in Cherasco te blijven en zouden we de volgende dag in de ochtend vertrekken.
Dus dat deden we, we bleven overnachten in het servicegebied van Cherasco, heel goed, met alle diensten inclusief elektriciteit (betalen per verbruik) de rest gratis, behalve dat toen ik mijn aansluitpunt ging betalen ik een tegoed had van 8,5 € en daarmee heb ik niets betaald, de volgende dag keek ik en het had hetzelfde tegoed, ik wist niet of het was betaald of ze hadden zelfs een saldo voor ons om te gebruiken, dus het is er om te betalen, maar ik weet niet of ze het opladen, maar ze leveren energie.
Wat niet werkte, was de watervoorziening, ik zag niets om te betalen.
Wat de stad betreft, het is zeer de moeite waard om te bezoeken, omdat het veel geschiedenis heeft en veel bezienswaardigheden te bezoeken zijn.
Hieronder vindt u een link naar parkinformatie:

Commentaar Camperplaats Cherasco
Voeg foto´s toe aan: Camperplaats Cherasco

Camperplaats van Gap

Lat: 44.569644 - Lon: 6.102469
N: 44° 34' 10.7184 "       E: 6° 6' 8.8884"

Op de 8e dag kwamen we al aan in de Alpen, meer bepaald in de stad GAP.
Wij hebben overnacht in camperplaats Gap, gratis service maar in de winter is er een probleem. Vanwege de hoogte sluiten ze het water af, dus we kunnen de zwarte wateren niet vullen of lossen, maar het was genoeg om een ​​nacht door te brengen, wat ons doel was.
Houd er rekening mee dat er slechts 6 plaatsen zijn voor campers, dus kom niet te laat aan.
We kwamen rond 17u aan en er waren slechts 2 plaatsen beschikbaar en dit in de winter.
De link met de parkinformatie is hier:

Commentaar Camperplaats van Gap
Voeg foto´s toe aan: Camperplaats van Gap

Camperplaats Montpeyroux

Lat: 43.698827 - Lon: 3.500171
N: 43° 41' 55.7772 "       E: 3° 30' 0.61560000000009"

We verlaten Andorra, na getankt te hebben, en dalen de Alpen af ​​richting Frankrijk, meer bepaald richting Montpeyroux. Er waren 303 km zeer goede wegen, prachtige landschappen die onze dag goed maakten.
Het camperpark van Montpeyroux is uitstekend, rustig, stil en met alle voorzieningen behalve elektriciteit. Gemakkelijke toegang en met een dorp dat een bezoek waard is, vergeet niet dat we in een van de wijngebieden zijn en dat hier in dit dorp veel wijnhuizen zijn.

Commentaar Camperplaats Montpeyroux
Voeg foto´s toe aan: Camperplaats Montpeyroux

Gasopas, LPG-service

Lat: 42.546745 - Lon: 1.730872
N: 42° 32' 48.282 "       E: 1° 43' 51.1392"

Omdat we de 2 LPG-gasflessen al bijna 15 dagen hadden gebruikt en tijdens de reis de hele nacht door de kou, besloten we om bij dit tankstation te tanken toen we Andorra verlieten.
Let op in Andorra, het is het enige tankstation met LPG-gas, en het ligt pal aan de grens met Frankrijk. Hier maken we ook van de gelegenheid gebruik om te tanken want het is veel goedkoper dan Frankrijk, het scheelt zeker 60 cent en tegelijkertijd kunnen we genieten van de mooiste berg- en sneeuwlandschappen.
Het is grappig dat de man die ons bediende Portugees is en bijna mijn buurman
Commentaar Gasopas, LPG-service
Voeg foto´s toe aan: Gasopas, LPG-service

Camperpark in Andorra la Vella

Lat: 42.510461 - Lon: 1.535711
N: 42° 30' 37.6596 "       E: 1° 32' 8.5596000000003"

Op onze tweede dag in Andorra besloten we de hoofdstad (Andorra la Vella) te bezoeken en daarvoor moesten we parkeren in het camperpark naast het spacomplex (Caldea).
Het is een park waar je kunt overnachten, maar het is een beetje duur, 40 euro, dan moet je nog betalen als je elektriciteit wilt, we verbleven 4 uur, we betaalden 16 euro, maar zonder twijfel is het de beste optie om dichtbij te blijven het stadscentrum, de auto veilig hebben en de winkels kunnen bezoeken.
Link met informatie hier:

Commentaar Camperpark in Andorra la Vella
Voeg foto´s toe aan: Camperpark in Andorra la Vella

Camperplaats bij winkelcentrum River (Andorra)

Lat: 42.453478 - Lon: 1.486216
N: 42° 27' 12.5208 "       E: 1° 29' 10.3776"

We verlieten Calders en gingen de band repareren. Het was immers geen lekke band, maar een luchtlek in de velg. Met dat alles, toen we het probleem hadden opgelost, was het na de middag en wat we van plan waren om naar Frankrijk richting Italië te gaan, veranderden we uiteindelijk de route en gingen we naar Andorra. We hebben de parken in Andorra geanalyseerd en het beste dat we vonden was het park dat door het River-winkelcentrum werd aangeboden, evenals alle diensten behalve elektriciteit, we hebben nog steeds de supermarkt bij de hand om te bevoorraden en met goede prijzen en het is bij de ingang van Andorra, wat het voor ons gemakkelijker maakt om aan het verkeer te ontsnappen.
We verbleven uiteindelijk 2 nachten in dit park omdat we Andorra la Vella wilden bezoeken en daarvoor zouden het minimaal 2 nachten moeten zijn.
Link met parkinformatie hier:

Zie het park
Commentaar Camperplaats bij winkelcentrum River (Andorra)
Voeg foto´s toe aan: Camperplaats bij winkelcentrum River (Andorra)

Camperplaats van Calders

Lat: 41.789621 - Lon: 1.990183
N: 41° 47' 22.6356 "       E: 1° 59' 24.6588"

Hier hadden we ons eerste ongelukje, we kwamen om in dit servicegebied te blijven, we kwamen op zaterdag aan het einde van de dag aan en toen ik klaar was met parkeren merkte ik dat het achterwiel aan de linkerkant een gat had, (het was praktisch leeg ) aangezien het zaterdag en zondag was dat alle assistentie gesloten was, besloten we de maandag in dit gebied te blijven.
Een klein gebied, maar goed om een ​​nacht door te brengen, ik merkte dat er geen water was en dat het zonder water alleen mogelijk was om het grijze water te legen. Gelukkig hadden we de watertank vol.
Informatie over het park via deze link:

Commentaar Camperplaats van Calders
Voeg foto´s toe aan: Camperplaats van Calders

Guadalajara, Camperplaats

Lat: 40.624573 - Lon: -3.169038
N: 40° 37' 28.4628 "       W: 3° 10' 8.5368"

Na 500 km gereisd te hebben, reisde onze tweede dag van het Alconchel-campergebied naar het Guadalajara-campergebied. Hier gebruiken we snelle wegen vanwege de Km die we op een dag moesten doen.
Er is informatie over het park op deze link:

Commentaar Guadalajara, Camperplaats
Voeg foto´s toe aan: Guadalajara, Camperplaats

Alconchel, Serviceplaats voor campers

Lat: 38.514480 - Lon: -7.068804
N: 38° 30' 52.128 "       W: 7° 4' 7.6944"

We besloten om te overnachten op het Alconchel-camperpark, het park heeft alle voorzieningen behalve elektriciteit, een cementen vloer, ik zag dat er toiletten zijn, maar die waren gesloten.
We vonden de plek stil en erg veilig:
Parkinformatie via de volgende link

Zie het park
Commentaar Alconchel, Serviceplaats voor campers
Voeg foto´s toe aan: Alconchel, Serviceplaats voor campers

Safari, we stopten voor de lunch

Lat: 38.108810 - Lon: -7.222626
N: 38° 6' 31.716 "       W: 7° 13' 21.4536"

We besloten om secundaire wegen te gebruiken, ondanks dat de kaart vaak aangeeft dat we op snelwegen gaan en we besloten ook Spanje en Frankrijk door het platteland te doorkruisen.
Commentaar Safari, we stopten voor de lunch
Voeg foto´s toe aan: Safari, we stopten voor de lunch

We begonnen onze reis in Albufeira in de Algarve

Lat: 37.098353 - Lon: -8.242863
N: 37° 5' 54.0708 "       W: 8° 14' 34.3068"

We stonden geparkeerd op de camperplaats in Albufeira en van daaruit zijn we begonnen met de voorbereidingen en vertrokken voor de reis
Commentaar We begonnen onze reis in Albufeira in de Algarve
Voeg foto´s toe aan: We begonnen onze reis in Albufeira in de Algarve

Comments
Heeft nog steeds geen opmerkingen voor
1e etappe - Reizen door Europa in een camper
Laat je reactie achter

Dankjewel

Andere routes

Internet Satélite para autocaravana, como funciona e quanto custa
Roteiro dos Alpes Franceses
Da Foz à Nascente do Rio Tejo
Afstand om te reizen: 999 km
Geplaatst door: Antonio Martins
Roteiro para visitar Cinque Terre em Autocaravana (MotorHome)
Visitando as ruinas de Pompeia e as ruinas de Herculano
Escapadinha de fim de semana a Elvas no Alentejo
Roteiro das vilas Medievais da Bretanha
Afstand om te reizen: 729 km
Visitando Matera, Alberobello e Polignano a Mare
Routebeschrijving voor: Italy
O que visitar, onde e quando visitar a Ilha do Faial
Geplaatst door: Toni Martins
1ª Etapa - Viagem pela Europa em autocaravana (MotorHome)
Rota do Rio Guadiana
Afstand om te reizen: 309 km
Escapadinha para visitar Castelo de Vide e Marvão
Visitando a Aldeia de Pitões das Júnias
O que visitar, onde e quando visitar a Ilha do Pico
Rota das Cidades Históricas de Minas Gerais
Afstand om te reizen: 1061 km
Rota dos 19 Castelos da região da Serra da Estrela
Afstand om te reizen: 531 km
Rota das Aldeias de Xisto
Afstand om te reizen: 429 km
Geplaatst door: Antonio Martins
Roteiro das praias e vilas históricas da região de Porto Seguro
Afstand om te reizen: 155 km
Geplaatst door: Toni Martins
Rota dos vinhos, das vilas e cidades mais bonitas da Alsácia
Afstand om te reizen: 138 km
Roteiro Nápoles, Costa Amalfitana e Capri
Afstand om te reizen: 236 km
Geplaatst door: Toni Martins
Passamos pela Eslovénia e fomos visitar as grutas de Škocjan, Postojna e o castelo de Predjama
Routebeschrijving voor: Slovenia
Roteiro das Praias da Costa Vicentina
Routebeschrijving voor MobilHome
Afstand om te reizen: 239 km

Waarom boeken bij CLUBE TRAVEL
De beste prijzen
Onze partnerships met de grootste operatoren ter wereld bieden een zoektocht naar de beste prijzen op de markt.
Meer opties
In Rotas Turisticas kunt u het hotel boeken, het vliegticket kopen, de transfer van de luchthaven naar het hotel boeken en vice versa, de lokale excursies boeken, de auto huren, een reisverzekering afsluiten en de plaatsen bezoeken die u kunt bezoeken en waar u naartoe kunt gaan.
Vakantietips & bestemmingen
Honderden vakantiebestemmingen met alle opties waarmee u eenvoudig de bestemming kunt kiezen die het beste bij uw droomvakantie past.

Volg ons op sociale netwerken

Rotas Turisticas
Grupo Público · 8.410 membros
Aderir ao grupo
Podem publicar fotos das vossas viagens, férias, locais que estiveram ou gostariam de estar. Podem divulgar negócios ou actividades...